Македонија и Бугарија го потпишаа договорот за железничкиот Коридор 8 — директна врска меѓу Скопје и Софија
На железничката станица во Ѓуешево, Македонија и Бугарија денеска официјално го потпишаа договорот за изградба на железничкиот Коридор 8, еден од најважните инфраструктурни проекти во регионот. Договорот го потпишаа вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски и бугарскиот министер за регионален развој Гроздан Караџов, со што двете земји се обврзаа на директно железничко поврзување меѓу Скопје и Софија.
Поддршка од ЕУ и меѓународните партнери
Проектот доби силна поддршка од Европската Унија и меѓународните финансиски институции. Валентина Суперти, директорка на Директоратот за Западен Балкан при Европската комисија, истакна дека Коридорот 8 е од клучно значење не само за Македонија и Бугарија, туку и за целиот регион на Западен Балкан.
На церемонијата присуствуваа претставници од Европската комисија, НАТО, САД, Европската инвестициска банка, Европската банка за обнова и развој и Светска банка, а присуството на амбасадорката на САД, Анџела Агелер, ја нагласи геополитичката тежина на проектот.
Детали за изградбата
Договорот предвидува изградба на меѓуграничен железнички тунел долг околу 2,4 километри, од кои 1.189 метри се на македонска, а 1.194 метри на бугарска страна.
Коридорот 8, кој го поврзува Јадранското со Црното Море, ќе ѝ овозможи на Македонија директен пристап до две мориња и ќе ја зголеми економската конкурентност.
-
Првата делница Куманово – Бељаковце (30,8 км) е веќе завршена со инвестиција од 40,5 милиони евра.
-
Втората делница Бељаковце – Крива Паланка (34 км) е во изградба со вредност над 155 милиони евра, со досегашен напредок од околу 35% и очекувано завршување до крајот на 2026 година.
-
Третата делница, Крива Паланка – граница со Бугарија, ќе опфати 22 тунели и 52 моста, меѓу кои и меѓуграничниот тунел. Повикот за избор на изведувач ќе биде објавен следниот месец.
Економско и стратешко значење
Коридорот 8 се смета за стратешки транспортен правец на НАТО и е клучен за зголемување на регионалната поврзаност и стабилност. Се очекува по пуштањето во употреба:
-
товарниот железнички сообраќај да се зголеми за над 30%,
-
патничкиот сообраќај за 20–25% во првите години.
Проектот ќе придонесе за побрз транспорт, поевтина логистика и нови можности за трговија, туризам и инвестиции, што ќе го поттикне економскиот раст и ќе ја зајакне регионалната интеграција.
Со денешното потпишување, Македонија и Бугарија направија историски чекор кон инфраструктурна и економска поврзаност, кој го засилува европскиот и безбедносниот карактер на целиот регион.